We Are Better with STEAM

Număr de referință proiect: 2020-1-RO01-KA229-080262

Proiect aprobat în cadrul actiunii cheie 2 – parteneriate strategice în domeniul școlar – proiecte desfășurate doar între școli.

Data începerii proiectului: 20.09.2020

Durata proiectului: 20 luni

Data încheierii proiectului: 19.05.2022

Bugetul total al proiectului: 163940 Euro

Bugetul alocat Școlii Gimnaziale Nr.1 Albești: 30942 Euro

Școlile partenere:

  • ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1  Albesti, Romania– școala coordonatoare;
  • Prirodo-matematicheska gimnaziya „Ivan Vazov“ – Dimitrovgrad, Bulgaria;
  • IC FALCONE BORSELLINO –  Bardolino (VR), Italia;
  • REYHANLI ORTAOKULU – Hatay, Turcia;
  • ,,OOU „Dimkata Angelov Gaberot“– Kavadarci, Macedonia;
  • Agrupamento de Escolas Júlio Dantas – Lagos, Portugalia.

Mobilitațile proiectului:

  • Bulgaria – octombrie, 2020- mobilitate cu profesorii;
  • Macedonia- martie, 2021 – mobilitate cu elevii;
  • Italia – iunie, 2021 – mobilitate cu elevii ;
  • Turcia – septembrie, 2021- mobilitate cu elevii;
  • Portugalia – martie, 2022 – mobilitate cu elevii;
  • Romania – mai, 2022 – mobilitate cu elevii.

SCOPUL PROIECTULUI: Îmbunățire rezultatelor școlare ale elevilor la principalele discipline prin activitati STEAM, obținerea unor rezultate mai bune la examenele naționale si reducerea numarului de elevi in risc de abandon școlar.
OBIECTIVELE PROIECTULUI:

  • obținerea unor rezultate mai bune la limba română, matematică, stiință și arte;
  • dezvoltarea abilităților de colaborarea, lucru în echipă;
  • integrarea tehnologiei în procesul de învățare de zi cu zi care încurajează elevul să învețe prin joc, folosind activități atractive;
  • reducerea abandonului școlar;
  • înțelegerea diversității prin întărirea identității europene.

Ce este STEAM?

Educația STEAM (STEAM: Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics (en) – Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică) a început să se dezvolte începând cu anul 2007, luând naștere prin fuziunea educației STEM cu artele. Termenul de artă în contextul educației STEAM a fost considerat în diferite moduri (Perignat, & Katz-Buonincontro, 2019):

  • arte vizuale (pictură, desen, fotografie, sculptură, arta media, design);
  • arte vizuale, arta spectacolului (dans, muzică, teatru), estetica, arte meșteșugărești;
  • arte liberale și științe umaniste.

Educația STEAM a fost caracterizată în funcție de tipul de integrare al disciplinelor, după cum urmează (Perignat, & Katz-Buonincontro, 2019):

  • educație STEAM transdisciplinară, care implică fuziunea totală a disciplinelor și al cărei element principal îl constituie rezolvarea de probleme;
  • educație STEAM interdisciplinară, în care o tema reprezintă punctul comun dintre discipline, însă se respectă abordarea specifică fiecărei discipline;
  • educație STEAM multidisciplinară, care presupune o colaborare între mai multe discipline, însă acestea nu fuzionează;
  • educația STEAM transversală, în care se practică examinarea/ observarea unei discipline prin perspectiva altei discipline.

Educația STEAM contribuie la îmbunătățirea motivației elevilor, la dezvoltarea abilităților cognitive, la rezolvarea de probleme și la stimularea gândirii critice, precum și la formarea abilităților necesare pentru obținerea și menținerea unei profesii în secolul XXI.

(sursa: https://revistaprofesorului.ro/despre-educatia-steam-delimitari-conceptuale-si-exemple/)

Acest proiect este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi
Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine

Lista de documente disponibile pentru a fi descarcate: